28 Haziran 2010 Pazartesi

Cezaevi Anıları 1

Böyle bir başlığı açmadan önce "düşündüm" biraz.. Ki.. Bişiler yazarken. Çok çok enderdir ne nasıl yazacağım üzerine düşünmem...
Ve kararım.. Belli bir dönem belli bir süreliğine yaşadığım bu "deneyimin" aslında "anlatılası" olduğu yönündedir..
Niye derseniz.
En başta. ben zat-ı aliniz.. hep merak ederdim..
İçeri nasıl bir yer.. içerdekiler nasıl insanlar.. Şu nasıl bu nasıl.. Merak edilen noktalar çoğaltılabilir..
Size söylüyorum.. hem de tüm samimiyetimle..
Merak ederdim ya.. Zaten çok şeyi merak ederdim.. Zaten ha bu "merak" huyumdan dolayı.. ne başımdan tarak ne de götümden yarrak eksik oldu. (mecazi diyorum lem amcıklar)..
Bazen kendi kendime derdim.. Yaw bi şekilde bişi bişiler olsa da beni bı atsalar içeri şööle bi haftalığına bi "onbeş günlüğüne"
Böyle bir merak bilemiyorumbelki de garip gelebilir..
Ama nasıl desem...Seviyorum gözlemlemiyi.. "o ince detayların" farkına varmanın zevki sanki benim gizli gizli yaşadığım bi ayrıcalık...
Çocukluk zamanları.. ergenlik zamanları.gençlik yılları.. olgunlaşma dönemleri.. Her dönem.. algılaman ne kadar ynı olsa da..anlamlandırman isimlendirmen.. eleştirel bakışın falan hep yaşadığın "dönemler" paralelinde değişiyor..
Sanırım ben bu süreçleri biraz fazla "kısa" sürede atlamışım..
Bu şu demek..
Gözlemlemek.. keşfetmek eskisi gibi zevk vermez oldu.. Bunu nerden anlardım.. Artık "şaşırtmaz" olduğunda anlardım çok şeylerin..
Yaw bu kadar ayrıntılı bir "sbebp" vewrdiğime bakmayın.
Merak ederdim içerisini.. Ama merakımı gidericem diye durup dururken de kendimi içeir atmaya hevesli bir "manyak" da değilim.. Özellikle belirteyim yani..
Hülasa..
Girişgah niyetine idi bu yazdığım..
Aklımdaki soru şu şimdi.
Nasıl anlatmalı içerisini!!! İçersini ve içerdekileri nasıl anlatmalı.. Basit bir gözlemle sadece "olanı" mı anlatmalı.. Yopksakendimden de bişiler katark mı anlatmalı.. Bı de buna eklesem mi acaba.. Siyaseten.. idaretn ve hukuken en azından bana "ters" gelen anlayış çarpıklıklarını..
Sanırım.. en iyisi.. Fazla düşünmeden o anki ruha-ı halim bana ne yazdırıyorsa onu yazmalı..
Tamam bu girişi yazdık ya... ıllaki gerisi de gelir..:)))

Hiç yorum yok: